dimarts, 14 d’octubre del 2014

Rabosots, gallines i serps

RABOSOTS, GALLINES I SERPS

 
 
 
EPLICACIÓ DEL JOC:
 Distribuïm als alumnes en tres grups.
A cada grup li donem una funció:
  •  Els rabosots: atrapar les gallines
  • Les gallines: picar les serps.
  • Les serps: Agafar els rabosots.
Si va agarrar a algun ho porte a ma casa.
Si ve un del seu propi grup i li toca la mà, està salvat.
En ma casa em refugie i no em poden agarrar.
Guanyen dos equips quan no queda cap animal de l'altre.
 
ORIGEN EN ALBERIC:
 En el meu poble han jugat varies generacions ya a este joc, per exemple els meus pares i antes els meus avis ya jugaben a aquest joc en la plaça del poble ya que es un lloc ample o tambe en el pati del colegi. Totes les vesprades quedaben allí amb tots els xiquets del barri per a jugar a jocs, este era un dels favorits i jugaben casi tots els dies. Para delimitar les zones de cada equip se utilitzaben pedres, botelles, pals o qualquier cosa que trobaren per terra. Gracies a ells vaig poder coneixer aquest joc i el vaig poder jugar de xicotet en la plaça del poble i en els carrers i utilitzabem per a delimitar les zones de cada equip qualsevol cosa que trobarem per terra (botelles, pedres, pals...) i sinos utilitzabem sudaderes o jacketes.
Recorde una viviencia que vag tindre en aquest joc quant era xicotet. Estabem jugant a la plaça del poble a aquest joc que esta enfront de ma casa i al cap del rato de estar jugant estaba perseguint a un company quant de repent em baig girar i vaig  chocar contra el company que venia a pillarme a mi i em vaig pegar en el labio contra el seu cap i els meus amics anaren corent a visar als meus pares i em portaren al hospital i em posaren dos punts en el labio.
OBJECTIU:
  • Fomentar la deportivitat en el joc.
  • Fomentar la cooperció.
  • Divertirse.
  • Respetar les regles.

ESPAI: Se podrà realizar en espais oberts o tancats sempre que sigan lo bastant grans. Com per exemple: Gimnasios, carrers, la plaça del poble...

MATERIAL: Cons, pedres, botelles, pals...

TEMPS ESTIMAT: El temps dependrà del número de participants de cada equip. Lo ideal sería un minut per cada membre del equip. Si per exemple en cada equip son 5 membres el joc deuria durar 5 minuts.
VARIANTS: Cada equip te una serie de balons en la seua zona i tindrem que agafar els balons dels equips contraris i portarlos a la nostra zona sense que ens pillen. Guanyarà el equip que mes balons tinga.

OBSERVACIONS Y ADVERTENCIES DE PERRILL:
El perill que pot tinre aquest joc es el de alguna caiguda o el de algún colp en algún companyer.
VÍDEO DEL JOC:


1 comentari:

  1. Por lo que veo estáisen una fase de recopliar juegos. Es uçna tarea relativamente sencilla y con de no mucho interés. Creo que el reto debe ser otro, darle un significado concreto a esa recopilación. Por ejemplo, si se trata de juego "tradicional", ¿cómo entroncan esos juegos con vuestra tradición? ¿ipreguntado a vuestros padres, abuelos, vecinos...? ¿Habési seguido su rastro en libros, en investigaciones...? En el blog tenéis una ficha que os puede servir de guía.. Profundizar y trasladarnos esas cuestiones puede ser u reto más interesante que "acumular" juegos sin más.
    Por otra parte, ani vel formal vuestro blog es muy mejorable. Si necesitáis ayuda en cuanto al contenido o la forma, estaré encantado en prestarosla si pedís una tutoría.

    ResponElimina